Ga naar de inhoud

Vrijgevochten denker én doener

About

Vanuit verdieping ontstaat verbinding. Via experience design en visual branding breng in verwondering en verbinding. De ware natuur van mensen én merken vormen mijn inspiratie. Onder de naam Buonq werk ik zowel in opdracht als autonoom. Al mijn creaties ontstaan vanuit een diep gewortelde drive om te doorgronden en grote passie voor creatie.

Biografie

Daniëlle Malestein

Opleiding:
Nimeto Utrecht, ruimtelijke presentatie en communicatie
Fotovakschool, basisopleiding fotografie
Linnarz, eventmanagement, marketing Nima A
Ontwerpacademie, cursus tuinarchitectuur

2010 – 2013:
Projectmanager creatieve producties

2013 – nu:
All-round creatief en kunstenaar met focus op verdiepingsconcepten, creative direction, experience design en fotografie

April 2024 ben ik live gegaan met Buonq 2.0 waarmee ik mij mijn focus heb verlegt naar experience design en conceptontwikkeling.

Title: Wild Flowers

Personage

Enthousiast, daadkrachtig, conceptueel, intuïtief, energiek, open, eerlijk, estheet

In nature we are deeply connected with life. All senses stimulated, a calm mind. Feeling alive. Really awake. Deeply connected with our nature.

” In de natuur ligt de oorsprong van alles wat we zijn ”

In de natuur ervaar ik momenten van écht geluk. Een heel sterk gevoel dat alles klopt. Fysiek in beweging, te midden van de elementen, alle zintuigen geprikkeld. Mijn hoofd en hart in balans, mijn energie aangewakkerd. Een overweldigend gevoel van kalmte én inspiratie. Een diepe connectie met het leven.

Signature

Conceptueel, simplistisch, artistiek

” Een conceptuele denkwijze gecombineerd met een praktische aanpak ”

Met Buonq 2.0 heb ik mezelf opnieuw uitgevonden. Als creatief zoek ik steeds opnieuw naar vormen om mijn creativiteit tastbaar mee te maken. Ik heb me altijd al op het snijvlak tussen commercie en kunst begeven. Dit maakt me soms moeilijk te plaatsen maar is vooral mijn kracht! Ik combineer een conceptuele denkwijze met een praktische aanpak en weet hierdoor mijn werk toegankelijk te maken voor een groter publiek.

Mijn opdrachtgevers zijn merken en bedrijven die hun ( particuliere ) doelgroep iets unieks willen laten ervaren om de relatie met het merk en hun visie te verdiepen en versterken. Denk aan hotels, wellness, restaurants, evenementenlocaties, (publieke) tuinen en andere plekken waar mensen komen voor ontspanning, bewustwording of inspiratie. Ik werk zowel autonoom als in opdracht.

” Ik geloof in een positief geluid boven een negatief geluid ”

Ik ben ervan overtuigd dat je intrinsieke verandering alleen teweeg brengt vanuit een positieve benadering. Een belangrijke drijfveer  is mijn fascinatie voor onze zintuigen en de manier waarop we daar onbewust mee waarnemen. Mijn ruimtelijke projecten zijn een tegengeluid naar de online wereld. Een omgeving waar een deel van onze zintuigen onaangesproken en onaangeroerd blijven. Ik werk sterk vanuit mijn intuïtie en maak het liefst werk wat de kern van het merk maar ook van ons mens zijn raakt waardoor je het in al je vezels ervaart.

concepten, experience design en visual branding

What’s in it for you?

Met Buonq ontwerpt en realiseert Daniëlle ruimtelijke ervaringen voor merken en bedrijven die hun ( particuliere ) doelgroep iets unieks willen laten ervaren om de relatie met het merk te verdiepen en versterken. Denk aan hotels, wellness, restaurants, evenementenlocaties, (publieke) tuinen en andere plekken waar mensen komen voor ontspanning, bewustwording of inspiratie.

  • Campagne rondom nieuw product,  nieuwe ontwikkeling of ( maatschappelijk ) thema. Voorbeeld: Whoppah
  • Het vergroten van het collectief bewustzijn rondom een actueel thema. Voorbeeld: Het rijk gedeeld
  • Art experience door middel van installatie of kunst wat de merkidentiteit onderstreept. Voorbeeld: Van van Ee
  • Art experience om de bezoeker te verwonderen en te inspireren. Voorbeeld: Fluent

Een doordacht concept waarmee ik de essentie vang is áltijd de basis van een project.