Hemelse en aardse liefde
Samenwerking
Whoppah, Willemijn Bos, Meester in Bloemen
Locatie
Utrecht
Oplevering
2023
Categorie
Concepts ,
Experience design ,
Photo ,
Deze installatie symboliseert onze passie voor schoonheid en geloof in een positief geluid boven een negatief geluid.
Deze pop-up installatie is geïnspireerd op het kunstwerk van Dordtse kunstenaar Ary Scheffer uit 1850; De Hemelse en Aardse Liefde. Op dit schilderij zie je twee vrouwen afgebeeld die beide vormen van liefde symboliseren. De Hemelse, beschouwende liefde is verheven boven de Aardse, actieve liefde. In onze pop-up installatie maken we een hedendaagse vertaling van dit schilderij onder onze eigen titel “Lost romance”. Een ode aan de liefde, een ode aan de verloren romantiek in deze tijd.. Een ode aan nostalgie & tweedehands design, een ode aan de romanticus in hart en nieren.
Romantiek
We leven in een tijd waarin de romantiek soms ver te zoeken is. Kunstenaars uit de Romantiek probeerden de werkelijkheid om te buigen naar droom- en ideaalbeelden als een vlucht voor de harde werkelijkheid. Deze hang naar nostalgie brengen we dichtbij door onze mini wereld gevuld met Whoppah design parels. Nostalgie verbindt ons mensen en dat is waarin we Whoppah als ideale partner vonden. Iconisch tweedehands design voor jong en oud: Aan elk object kleeft een eigen verhaal en verleden. De objecten gaan op in de zwevende draperieën (symbool voor de Hemelse liefde) en de natuurkunst van Meester in Bloemen (metafoor voor de Aardse liefde).
Schoonheid
De installatie symboliseert onze passie voor schoonheid en geloof in een positief geluid boven een negatief geluid.
Iconisch design
Team + credits
Concept & creatie:
Willemijn Bos & Daniëlle Malestein
Tweedehands design objecten:
Whoppah
Natuurkunst:
Meester in Bloemen – Karin Looijesteijn
Creatief team:
Calou Jansen – haar & visagie, Jonathan van de Kraats – film
Spiegelobject:
Iwaarden
Modellen:
Dominique van Leeuwen, Esmée Lemmers
Couture:
Leobernard by Bryan Borghans, Silvy ten Broeke, SKUA Studio, Tess van Zalinge, T Label